Intervju z revijo L&Z

Revija L&Z, no.1 ženski mesečnik v Sloveniji

Intervju

oktober 2012

Petrina in Tinina skupna poslovna nit se je pričela odvijati pred tremi leti, ko je vsaka od njiju zaključevala svoje življenjsko poglavje in vsaka po svoje hrepenela po novih začetkih. Tik pred razmahom svetovne krize sta si drznili in odprli trgovinico z nakitom, ki je postala njuna zlata vez.

 

Vajin študij je bil popolnoma v drugih vodah. Kaj vaju je pripeljalo do ideje, da bi imeli lastno podjetje, lastno prodajalno z nakitom?

Vedno sva bili obe bolj umetniški duši, vendar se nobena ni odločila za izobraževanje v tej smeri, to sva imeli bolj za hobi. V času študija šele začneš spoznavati delo in se srečevati s prvimi resnimi službami. In šele takrat spoznaš, kaj si v življenju zares želiš. Danes je v Sloveniji res enostavno odpreti svoje podjetje, zagotovo pa je težje zbrati pogum in narediti korak naprej, vendar če imaš podporo staršev in prijateljev, ki verjamejo vate, je vse mogoče. Za prodajalno z nakitom sva se odločili, ker je v prostorih, ki jih imamo v lasti, že prej bila zlatarna, katero sva pogosto obiskovali. Ta se je preselila v druge prostore. Odločili sva se, da bova odprli trgovino s kakovostnim modnim nakitom za mlade, po cenah, dostopnih za vsak žep, saj sva mnenja, da je v Sloveniji zagotovo preveč trgovinic z 'bižuterijo', ki ponujajo nakit po visokih cenah.

 

Od kod ideja za slogan Zlatarnice »Kjer sanje dobijo obliko«?

Ko sva začeli s 'projektom Zlatarnica', je Petra vključila vanj svojo prijateljico, arhitektko Katjo Lavriša in Tina svojo prijateljico, oblikovalko Martino Šuštaršič. Punce smo tako kot znamo, združile moči. Predstavili sva zamisel, onidve pa sta vse to čudežno spravili v resničnost, točno tako, kot sva si želeli. Ideja za slogan »Kjer sanje dobijo obliko« se je porodila oblikovalki Martini in le potrdili sva lahko to čudovito idejo. Kadar sanjamo lepe stvari, si želimo, da bi se nam uresničile.

 

Ali je pri delu prednost, da sodeluješ z osebo, ki jo tako dobro poznaš?

Tina: Zagotovo je to velika prednost. Oseba, s katero si že celo življenje, katero poznaš kot lastni žep, ki je tvoj najboljši prijatelj in ji zaupaš ne le 100-odstotno, je zagotovo velika prednost.

Petra: Mislim, da je prednost, saj ni treba nenehno spraševati za mnenje. Osebo zelo dobro poznaš in veš, kakšne so njene vrednote, razmišljanje in tako ni veliko presenečenj. Lažje je z usklajevanjem glede časa, saj porabiva kakšna družinska kosila za kratko sestankovanje.

 

Katera je bolj ustvarjalna?

Obe sva umetniški duši in radi ustvarjava. Ko imava čas, tudi sami ustvariva kakšen kos nakita, vendar nama zaradi obilice dela s samim vodenjem to ne uspeva. Ko se nekaj odločiva in sva mnenja, da to lahko tudi sami narediva, zavihava rokave. Nekaj takega je napis na steni pred Zlatarnico, izris postavitve v vitrine, aranžmaji, priprave letakov ipd.

 

So sestrski konflikti na delovnem mestu izjema ali pravilo? Kaj je najpogosteje njihov povod?

Sestrskih konfliktov je pri nama zelo malo, tako da bi tukaj lahko bolj govorili o izjemi, saj se že od nekdaj dobro razumeva. Največkrat te nastanejo v stresnih situacijah, ko je dela ogromno in se s čim ne strinjava, ker so odločitve pretežke in odgovori neznani. Vendar vsak najin konflikt traja le kratek čas, ponavadi si poveva, kar si misliva, si to zapomniva in čez 10 minut delava spet normalno z nasmehom na obrazu.

 

Ali sodelujeta tudi s slovenskimi oblikovalci nakita?

Ker sva sami ustvarjalni duši, sva se že na začetku odločili, da bo Zlatarnica ponujala nakit slovenskih oblikovalk. Že od samega začetka sodelujeva z različnimi bolj ali manj znanimi slovenskimi oblikovalkami, kot so Irena Nose, Maja Orehar - Luxlace, Tina Mežek, Tina Švajger Sivec – ZapleTina, vsako leto pa se nam pridruži tudi kakšna nova oblikovalka nakita. Vedno pa gledava, da je ponudba oblikovalk raznolika, kar pomeni, da nimava v svoji ponudbi več oblikovalk, ki izdelujejo podoben nakit in tako skrbiva, da je izbira nakita čim bolj raznolika. Še vedno pa sva na lovu za še kakšno novo oblikovalko, da lahko še popestrimo ponudbo.

 

Ali Slovenke znajo nositi nakit?

Čeprav je Slovenija zelo majhna, se okus glede na regije zelo razlikuje. Predvsem Ljubljančanke so tiste, ki sledijo trendom v svetu, so drzne in si upajo izstopati z zanimivimi, bolj drznimi in glamuroznimi kosi nakita. V povprečju pa so Slovenke bolj podobne osrednjim Evropejkam, kar pomeni da so bolj konservativne in večinoma bolj klasične pri izbiri nakita. Največkrat se odločijo za nosljive majhne uhančke, ki jih lahko nosijo vsakodnevno, zelo redko pa za velike kose nakita, saj pravijo, da jih nikakor ne znajo nositi. Kar pa se nama zdi žalostno, saj ne potrebuješ razloga ali posebne priložnosti, da si nadaneš lep kos nakita. Namen je, da se polepšaš in si tako še bolj zadovoljna sama s seboj.

 

Kakšen nakit najraje sami nosita?

Tina: Moj dan se zagotovo ne začne brez nakita. Največkrat so to neviseči uhani, malo večjih in drugačnih oblik in bolj bogata zapestnica ali ura. Sem ljubiteljica nakita s kristali Swarovski in sem tudi mnenja, ko gaenkrat nadaneš, te zasvoji, tako da me kristalčki spremljajo skoraj vsak dan.

Petra: Odvisno je od letnega časa in razpoloženja. Spomladi in poleti imam rada barvite kose nakita, še posebej so mi všeč ogrlice Irene Nose, ko lahko enostavno obleko popestriš že z enim samim kosom nakita. Pozimi uhančke s kristali Swarovski v srebrni in zlati barvi.

 

Ker je trgovinica v Domžalah in vsaka ženska iz Slovenije le ne zaide v ta kraj, sta jim trgovino pripeljali tudi na dom, in sicer preko spletne prodaje. Ali se ženske raje odločajo za nakup nakita preko spleta, ali raje pridejo v trgovino in izbirajo z očmi in otipom?

V današnjih časih odpirati trgovine po Sloveniji je s finančnega stališča zahtevno in zelo tvegano, zato sva se odločili in lansko leto decembra svojo prodajo razširili s spletno trgovino. Ženske iz vse Slovenije kupujejo, pohvaliti pa morava Štajerke. Prodaja se vsak mesec veča in veliko več tako Slovenk kot tudi Slovencev se odloča za nakup preko spleta. Seveda, pohvala gre tudi moškim, ki razvajajo svoje ženske in jih presenetijoz našimi čudovitimi kosi nakita. Dame iz bližnjih krajev (Ljubljana z okolico) ter bodoče neveste in maturantke iz oddaljenih krajev se odločajo za obisk naše trgovinice v Domžalah in se tako lažje odločijo za nakup. Zavedava se, da je včasih težko ujeti v objektiv pravo barvo in velikost, zato se dodatno trudiva s čim bolj kakovostnimi opisi oziroma slikami nakita na modelu, da si stranke lažje predtavljajo in odočijo za nakup. Ravno zato smo imeli pred časom fotografiranje nakita na znani slovenski manekenki Karin Škufca.